سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت طلا در جهان

تغییر استراتژی بانک مرکزی اروپا می تواند از سرمایه گذاری طلای اروپا حمایت کند

 

کریشان گوپول

تحلیلگر ارشد، EMEA

شورای جهانی طلا

https://twitter.com/GOLDCOUNCIL

این پست را توییت کنید

تاریخ ارسال: 9 جولای 2021. 09:00

 

بانک مرکزی اروپا (ECB) در اقدامی که آن را با رویکرد ایالات متحده نزدیک‌تر می‌کند، تصمیم گرفته است تا تحمل بیش از حد تورم از هدف خود را اتخاذ کند. اما بانک مرکزی اروپا نیز یک گام فراتر رفته است. همچنین هدف تورم خود را از «زیر، اما نزدیک به 2 درصد» به 2 درصد افزایش داده است. این اقدام ممکن است به بانک مرکزی اروپا فضای بیشتری بدهد تا سیاست‌های پولی تطبیقی ??را برای مدت طولانی‌تری برای حمایت از بهبود اقتصادی نوپای منطقه حفظ کند.

 

 

شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده منطقه یورو*

 

 

*داده های ژوئن 2021.

منبع: بلومبرگ، شورای جهانی طلا

 

این برای سرمایه گذاران اروپایی که ماه هاست شاهد کشمکش های درون بانک مرکزی اروپا بر سر جهت گیری سیاست های پولی هستند، چه معنایی دارد؟ خوب، به نظر می‌رسد که این نشان‌دهنده تعهد بانک مرکزی به یک محیط پولی فوق‌العاده سست – یعنی خرید دارایی‌های بیشتر و نرخ‌های بهره فوق‌العاده پایین – است تا زمانی که بهبود اقتصادی به خوبی برقرار شود.

 

به نظر ما، به سه دلیل کلیدی، این یک محیط حمایتی برای طلا حفظ می کند: قیمت طلا زنده

 

نرخ بهره پایین به طور مداوم هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد

این امر دشواری روزافزون سرمایه گذاران برای دستیابی به بازده را نشان می دهد، زیرا بسیاری از آنها به سمت دارایی های با بازده بالاتر حرکت می کنند که سطوح بیشتری از ریسک را به همراه دارند.

تورم را به عنوان یک تهدید بالقوه در کانون توجه قرار می دهد که سرمایه گذاران برای محافظت از سرمایه به دنبال محافظت از آن هستند. قیمت زنده طلا و سکه

علیرغم نگرانی ها مبنی بر اینکه بانک های مرکزی ممکن است در تعهد خود به سیاست پولی سست پس از جهش های اخیر تورم تزلزل کنند، به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا در حال کاهش دو برابری است. با توجه به معنایی که ممکن است برای سیاست های پولی در آینده داشته باشد، ما معتقدیم که سرمایه گذاری طلا در میان سرمایه گذاران اروپایی به خوبی حمایت خواهد شد.