سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتظارات رشد در مقابل موقعیت یابی: به شکاف توجه کنید

نسخه طلا زنده سپتامبر نظرسنجی مدیران صندوق جهانی بانک آمریکا بر گسست فزاینده بین انتظارات مدیران صندوق و موقعیت آنها تأکید می کند: صندوق ها علیرغم بدبینی فزاینده نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی همچنان دارای اضافه وزن هستند.

 

تورم ها

بر اساس این نظرسنجی، انتظارات برای رشد جهانی به کمترین میزان خود در نزدیک به 18 ماه گذشته رسیده است و تنها 13 درصد خالص از مدیران صندوق در حال حاضر به دنبال بهبود اقتصاد جهانی هستند که در ماه مارس به 91 درصد رسیده است. نوع دلتا بیشتر مقصر این بدتر شدن احساسات است.

 

اما، علیرغم چشم انداز تیره و تار آنها، پاسخ دهندگان همچنان دارای اضافه وزن هستند (با خالص 50?). با توجه به اینکه نرخ‌ها قبل از فوریه 2023 افزایش نمی‌یابند، مدیران تمایلی به افزایش درآمد ثابت خود با توجه به بازدهی ناچیز پیشنهادی ندارند و تخصیص نقدی به سختی در 4.3? (در مقابل 4.2? در ماه اوت) تغییر کرده است. قیمت زنده دلار

 

 

کمیاب بودن طلا

نادر بودن این ترکیب بدبینی رشد و موقعیت سهام به خوبی در نمودار برجسته شده است، که می تواند نشان دهنده یک رکود قریب الوقوع در وزن دهی سهام باشد.

 

در ماه ژانویه، با توجه به شکاف فزاینده بین ارزش‌گذاری‌ها و عوامل بنیادی در چنین تجارت شلوغی، خطر کاهش شدید سهام در سال جاری را برجسته کردیم. عملکرد بازار سهام جهانی تا کنون در سال جاری - به ویژه در چارچوب این نتایج نظرسنجی - نشان دهنده کاهش ریسک است. با این حال، طبق این نظرسنجی، تعداد کمتری از مدیران پورتفولیو نسبت به هر زمان دیگری از ژانویه 2018، قرار گرفتن در معرض سهام خود را در برابر چنین اصلاحی پوشش می دهند.

 

آنها ممکن است محتاطانه از طلا برای کمک به کاهش خطرات احتمالی این رویکرد استفاده کنند. به لطف سابقه تاریخی آن در ارتباط منفی با سهام در طول عقب نشینی شدید سهام، تخصیص طلا از لحاظ تاریخی به پرتفوی ها کمک کرده است تا از چنین دوره هایی عبور کنند. این ویژگی به نظر می رسد که سرمایه گذاران نهادی آن را تشخیص می دهند: 77 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی ائتلاف گرینویچ که در حال حاضر طلا را در پرتفوی خود دارند، «تنوع» را به عنوان نقش اصلی آن ذکر کردند. قیمت زنده سکه

 

همانطور که رابرت آرمسترانگ از FT می گوید "تغییر، به تدریج یا به سرعت در راه است." جریان‌های عظیم امسال می‌توانند به پول نقد و اوراق قرضه برگردند، یا به یکباره، در یک عجله بی‌نظم بیرون بیایند.» انحراف اندکی از این جریان‌ها به طلا در حال حاضر می‌تواند در صورت تغییر غیرمنتظره، به مهار موج کمک کند.

http://talakar.com/parsian